Naprosto klidný spánek

Taky se vám stává, že se probouzíte v noci? I několikrát za noc? Nemůžete usnout? Hodinu zíráte do stropu. Vaše myšlenky Vám výří v hlavě. Vzpomenete si i na takové věci, na které byste raději ani nemysleli. Začnete vzpomínat na své příbuzné. Někdy se smějete jindy téměř brečíte. Ale vy chcete spát klidně jako miminko.

Já měla se spánkem obrovský problém. Ani nevím kolikrát jsme se v noci probudila. Tolikrát jsem si říkala, ježíši, jsou teprve dvě hodiny ráno, už aby ten budík zazvonil. Teď opět budu hodinu civět do stropu, než usnu.
Přemýšlela jsem, že bych si dokonce nechala napsat prášky na spaní. Možná díky mému špatnému spaní se také projevila epilepsie, o které jsem netušila. Nebyla jsem schopná usnout po noční směně. Lehce jsem zamhouřila oči, na pár hodin, to bylo vše. Přitom jsem nebyla unavená. Přes den jsem zívala jak divá, tak moc jsem byla unavená. Večer jsem si vždy řekla: „Tentokrát usnu hned.“ Jakmile jsem se objevila v posteli, únava zmizela. Klidně bych zvládla v posteli zaběhnout maraton. Jak jsem psala v předchozí větě, tak se v noci probudím.
Někde jsem četla, že je to z takzvaného modrého světla, které vyzařuje z telefonů a počítačů. Tak jsem si pořídila na den brýle na modrý filtr, aby se mi nekazili oči. Ano, dala jsem za ně několik tisíc, abych potom zjistila, že mám dioptrie a tentokrát musím za nové brýle vypláznout ještě víc. Upřímně, byla jsem na sebe naštvaná a myslela jsem, že to se mnou šlehne. Nové brýle jsem si tedy pořídila na denní nošení. V noci jsem si zakázala dvě hodiny před spánkem koukat na televizi, počítač nebo mobilu. Musím se přiznat, že jsem se do něj chvilkama podívala, ale nezírala jsem do mobilu minuty. Maximálně jsem se podívala na čas nebo odepsala. Večer jsem si četla. Z toho hodinka procházka se Šmudlíkem. Mým miláčkem.
Jednou jsem šla u nás ve městě do pralinek pro dárek k svátku, kde jsem si všimla malých polštářků s různými bylinkami. Bylo zde pár polštářků na klidný spánek. Vzpomněla jsem si, jak jsem jako malá spala s pytlíčkem bylinek, jak moc mi voněl.
Není to tak dávno, co jsem četla článek v Československém Vogue, kde psali o vůni. O parfému, který si můžete stříknout na polštář, aby se Vám příjemně usínalo s Vaší oblíbenou vůní. (V jakém čísle to bylo si nevzpomenu, ale určitě se mohu mrknout, pokud budete mít zájem).
V mém voňavém pytlíčku najdete tři bylinky. Původně jsem chtěla jen levanduli, chutná mi i voní.

Najdete v něm tyto bylinky:
Levandule – Bylinka, která se hojně využívá v gastronomii např. oleje, limonády nebo koření. Je velmi oblíbená v kosmetice. Využívá se jako olej, je známá pro zklidňující a regenerační účinky (mohu doporučit, momentálně zkouším růži). Její vůně uvolňuje svalové napětí, uvolnění těla i mysli. Působí proti depresím a špatné náladě. Je skvělá na relaxaci. samozřejmě olej z levandule můžete použít i na ekzém.

Meduňka lékařská – Určitě plno z vás zná meduňkové čaje na bolest hlavy. V lékárně je všude, kam se podíváte. Zjistila jsem si, že se používá při astmatech nebo srdečních problémech. Tak jako levandule je skvělá na stresové situace. Dobře působí na nervovou soustavu a doporučuje se na Dobrý spánek. A ženy je dobrá na bolesti při menstruaci. Podle všeho by také měla klidnit i projevy Epilepsie.

Mateřídouška – Tak jako předešlé bylinky i tato uklidňuje a dokáže navodit pohodu. Je skvělá proti úzkostem. Ovšem, když se budete nervovat jako já, tak Vám ani tato bylinka nepomůže. Působí protizánětlivě a je dobrá na zažívání. Velmi často se dává do kapek nebo čajů při kašli. Ale i tato bylinka působí proti křečím. Takže se dá opět využít při menstruačních bolestech. Ovšem nedoporučuje se těhotným ani kojícím ženám. Dá se opět využít na hnisavé rány a ekzém.

Všechny jsou bylinky, ale čeho je moc toho je příliš. Jeden čaj denně nebo čichání k polštářku Vám neuškodí, ovšem když budete pít x čajů denně sypat si to na jídlo, tak se můžete předávkovat. Je to jen něco málo, co o nich vím, jistě si zjistěte více. Mě na spánek pomohli. Spím tvrdě, řekla bych. Usnu téměř za chvíli. Stalo se, že jsem se probudila už před budíkem, ale zřejmě to bude tím, jak jsem se vyspala. Zatím jsem se v noci probudila jen jednou.
Také věřím, že velký vliv má psychika. Autosugesce. Věřím, že mají dobré účinky a pomohli mi, ale přeci jen menší procento ovlivnila moje mysl, která si to myslí a je přesvědčená, že mi to pomáhá. Zatím tento polštářek mám jen dva týdny, ale spánek chytrými hodinkami jsem si stihla změřit.
——————————————————————————————————————————

Doufám, že se Vám tento článek líbil. Určitě budu ráda, když napíšete jaké zkušenosti máte s těmito bylinkami nebo s jinými.

Publikoval BarbaraS

Jsem čtyřiadvacetiletá holka, která si nedovede představit život bez psaní. Cvičení mi pomáhá utéct od mých myšlenek, tak jako hlasitá hudba, díky které neslyším svoje myšlenky. Ráda čtu, v poslední době na to nemám tolik času. Jako zabít ptáčka je moji nejoblíbenější knihou.

4 komentáře: „Naprosto klidný spánek

Napsat komentář