Naše tradice na Vánoce

Vánoce jsou za námi, ale já mám stále trochu tu vánoční náladu. Adventní věnec mám stále vystavený a nechce se mi ho dát pryč. Světýlka stále v okně, dvě těžítka mi stále zdobí komodu a po celý rok nezmizí. Přitom den před Vánoci jsem ještě tu vánoční náladu neměla a ani mi nepřišlo, že nějaké Vánoce jsou.

Každé ráno o Vanocích vstanu a pod stromečkem mě čeká ranní dárek. Tuto tradici vymyslela mamka, když jsme se sestrou byli malý a nemohli jsme se dočkat, až rozbalíme dárky. Stále se toho držíme. Dříve jsme měli malý stromek na okně, který byl menší než zubní kartáček, který jsme pod ním našli. Rozhodně se této tradice chci držet i nadále až budu mít svoji vlastní rodinu.

Po rozbalení dárků se nasnídáme cukrovím. Já si dávám medové kuličky, ty miluji! Když se provede ranní hygiena a oblékneme se, tak vyrazíme jako většina na hřbitov. Letos jsem tátovi nic nedala, jelikož od minulého roku je tam s ním už i děda, tak tam toho mají dost. Nechci, aby to bylo přeplácané. Musím se přiznat, že jsem dříve na hřbitov nejezdila, chtělo se mi brečet. Jen má Vánoce jsem to zvládla.

Naposledy vždy jezdíme na hřbitov na Olešnou, kam jsme dříve jezdili za prababičkou a pradědou na obědové Vánoce, jelikož už mezi námi nejsou, tak trávíme v tento čas doma s přípravou na večer a odpočíváním.

Večeře u nás začíná v šest hodin, samozřejmě se to protáhne o nějakou minutu. Mamka opéká řízky a já se zatím osprchuji a připravím se. Na letošní Vánoce jsem si koupila červené šaty a černou sukni, nakonec jsem se rozhodla pro šaty s černým páskem koženkovým. Nechyběli k tomu vánoční ponožky, které jsme si vzali všichni, protože je máme stejné. Letos nás u stolu bylo o dva méně než minulý rok, sešlo se nás tedy pět. Po večeři, kdy jsme všichni plný jdeme ke stromku rozbalit si dárky.

Po rozbalení dárků nastává sladká tečka v podobě zmrzlinového poháru, na vrcholu je šlehačka politá karamelovým Baileysem. Samozřejmě v něm nemohou chybět jahody a mandarinky. Přitom sledujeme naši oblíbenou pohádku Tři oříšky pro popelku. Poté následují Pelíšky.

Druhý den se těším k babičce. Nikdo neumí tak skvělou svíčkovou jako ona. Na tento den se velice těším. Na omáčky moc nejsem, ale tahle je výborná. A ty její punčové košíčky. Pokoušela jsem se o ně a vyslechla jsem so, že ty moje vypadají jak mleté se sýrem. Babička má i skvělou čokoládu na cukroví. A višňový likér dělá. Sladký, ale výborný. Příští rok nasbírám višně u ní na zahradě a zkusím ji taky. Dali jsme si dva panáky. Přišli jsme k babičce na jedenáctou a odcházeli za tmy. Něco po páté hodině.

Poslední svátek jsme byli doma, jen odpočívali. Nemohla jsem si nechat ujít černobílý film Babička. Tenhle film miluji. Líbí se mi více než barevný. Také jsem se dívala i na tu novou pohádku Jak si nevzít princeznu.

Jak jste si vánoční svátky užili?

Jen takový bonus, tohle je moje ozdoba na stromečku. Vyrobila jsem si ji ve škole.

Publikoval BarbaraS

Jsem čtyřiadvacetiletá holka, která si nedovede představit život bez psaní. Cvičení mi pomáhá utéct od mých myšlenek, tak jako hlasitá hudba, díky které neslyším svoje myšlenky. Ráda čtu, v poslední době na to nemám tolik času. Jako zabít ptáčka je moji nejoblíbenější knihou.

2 komentáře: „Naše tradice na Vánoce

  1. Zmrzlinový pohár po rozbalení dárků nemíváme, u nás se zobe cukroví, rozkrajují jablíčka a pak většinou si jdeme spravit chuť ještě bramborovým salátem a další procí kapra xD
    Mít ranní dárek to je moc hezká tradice, člověk má další věc, na kterou se může těšit 🙂 A mít takto persolizované vánoční ozdoby – to je něco, co bych ráda vyrobila do příštích let! 😀

    Líbí se 1 osoba

Napsat komentář