Den bez sociálních sítích

Dne 24.1. jsem se rozhodla vypnout sociální sítě a neobjevit se na těch. Rozhodla jsem se poté, co jsem shlédla dokument Sociální dilema. Dost mě šokovalo, když jsem se podívala do nastavení. Hrůza děs. Když se nudím, zapnu Instagram a projíždím fotky cizím lidem. Přitom mi to nic nedá. Nedává mi to žádnou inspiraci.

Hned po probuzení mi to nepřišlo divné. Kontrolovat mobil po ránu jsem přestala tak měsíc zpátky. Brzdilo mě to a já se tak zbytečně zdržela a musela jsem dobíhat na autobus. Mobil si zapínám, když v práci s snídám. Teď mým kolegyním musela prasknout hlava. Furt jsem kecala a kecala. Při volné chvilce jsem předčítala zprávy, co se kde děje. Že na nějakém měsíci objevili podvodní vodu, samé zajímavé věci. Ale to nutkání už bylo, co kdyby mi uniklo něco důležitého?
Musím se přiznat, že zprávy na messengeru jsem měla zapnuté. chodí mi tak pět zpráv denně, ale co kdyby to bylo nutné? Ani video, které mi kamarádka poslala jsem neotevřela. Měla jsem den bez sociálních sítí, což zahrnuje i TikTok.
Místo produktivního večera, jsem přemýšlela nad novým logem pro svůj blog. Žádné fotky. Chtěla jsem něco jednoduchého. Rychle to ovšem nebylo. Vytáčeli mě šablony. Nakonec jsem se dnes vrátila ke své staré, ta mi asi vyhovuje nejvíce.
Po dlouhé době jsem seděla doma bez Netflixu, zapisovala si do svého zápisníku svoje aktuální myšlenky, přitom jsem pozorovala svoji Amálku. Žvýkala kus jablka a taky mě pozorovala. Dívala jsem se z okna a přemýšlela jsem, co udělám dál se svým životem. Hrozně mi chybí procházky se psem, kdy jsem se procházela a nikdo neotravoval. Mohla jsem v klidu přemýšlet. Hrozně mi chybí…
Ani jsem necvičila jak bylo v plánu. Ale dokázala jsem si, že až tak závislá nejsem, jen bych se měla naučit dělat něco jiného, když se nudím a nekoukat do mobilu. Jsou důležitější věci.
Co jsem si řekla, že budu dělat? Pravidelně si budu dávat den, zřejmě neděli, kdy nebudu aktivní a rozhodnu se čas věnovat sobě a Amálce. Strávíme ho třeba v lese.
Budu si číst.
Jednou za čas by bylo super si zajít do kavárny/cukrárny a psát si do zápisníku, přitom sledovat dění okolo mě. Je to tak uklidňující a pomůže vám to srovnat si trochu ty myšlenky, které se vám honí v hlavě celý den. Člověk je až překvapený, na kolik věci přijde za jeden pouhý den.

Člověk zjistí, že sociální nejsou až tak důležité jak si myslíme. O identitu nepřijdeme. Nejsme anonymní. Asi být úplně bez sociálních sítí? No nevím…přišla bych o ty skvělé vtipy a videa, která si s kamarádkou posíláme. Určitě by mi chyběli, ta slabá komunikace s okolním světem. Rozhodně vím, že je správné je omezit. Tak jako zveřejňování fotek svých přátel. Jen jednu kamarádku označím, ostatní ne ani se nafotíme. Nepřijde mi to správné všem ukazovat jejich momentky, které patří jen nám. Jsou to naše vzpomínky, na které budeme vzpomínat. Je to jako naše tajemství a svět o tom nemusí vědět.

  • Jak se vám líbí nové logo mého blogu? Upravila jsem i menu, aby to bylo o něco vzledově lepší a přehlednější.
  • Mám v plánu ovou rubriku s názvem Zápisník myšlenek. Budou to velmi krátké články z mého zápisníku, do kterého si píšu, co mě zrovna napadne, když sleduji lidi kolem mě. Nevím zda je to dobrý název téma nebo jiné. Máte nějaké nápady?

Publikoval BarbaraS

Jsem čtyřiadvacetiletá holka, která si nedovede představit život bez psaní. Cvičení mi pomáhá utéct od mých myšlenek, tak jako hlasitá hudba, díky které neslyším svoje myšlenky. Ráda čtu, v poslední době na to nemám tolik času. Jako zabít ptáčka je moji nejoblíbenější knihou.

7 komentářů: „Den bez sociálních sítích

  1. Máš to tu moc krásné, Baru 🙂 Jinak já jsem si jednou s přítelem udělala víkend offline a bylo to skvělé. Momentálně si dny nevyhrazuji, když nechci být na mobilu, tak na něm nejsem. Stíhám si číst, sledovat filmy, psát blog a věnovat se i sama sobě. ♥ Je skvělé, že sis z toho něco vzala. Člověk se občas diví, co všechno stíhá, když nemá v ruce mobil 🙂

    Líbí se 1 osoba

  2. Ten čistý jednoduchý vzhled se mi hodně líbí! Jednoduché, výstižné a přitom i barevné 😀

    Dokument sociální dilema jsem neviděla, ale dlouhodobě se snažím chodit na sociální cíle vědomě (ano, slovo, které poslední dobou též nabírá popularitu). Hodně mi vadí, že člověk opravdu zapíná sociální sítě podvědomě a ubírá se o ty momenty, kdy prostě vypne a nedělá vůbec nic. Právě kvůli tomuto jsem se dost dlouho bránila tomu, založit si instagram.
    Aktuálně se neubráním tomu, že dost využívám Msg, protože to je z velké části místo, kde jsem dostupná „ve svých pracovních hodinách“, ale striktně to omezuju večer a ráno, aby to už nezasahovalo do mého „volného času“. Je fakt, že pak bez mobilu jsem nejn spokojenější, ale toho času najednou…člověk se nepřestává divit. Takže myslím si, že jeden den bez mobilu/sociálních sítí, je skvělý zvyk, které stojí za to si osvojit!

    Zápisník myšlenek zní moc hezky, mě napadlo Střípky všedních dnů…ale to je takové neurčité.

    To se mi líbí

  3. Logo je moc pěkné! 🙂

    Dokument neznám, ale možná bych se na něj měla taky podívat. Myslím, že den bez socek bych zvládla v pohodě, i když v práci to je moje velká záchrana, když zrovna nejsou lidi a nemám co dělat, to většinou trávím čas (i hodinu, hodinu a půl v kuse) na instagramu nebo redditu. Otázkou je, zda se reddit bere jako sociální síť, to je taková skoro až filozofická otázka, každý má jiný názor 😀 Ale kámošky jsou už ode mě zvyklé, že jim na zprávy někdy odpovím třeba až za 2-3 dny (samozřejmě pokud nejde o něco extra důležitého)… někdy prostě nemám náladu komunikovat, takže v tom by nebyl problém. Ale třeba týden bez sociálních sítí nebo více, to by bylo pro mě už celkem těžké, to přiznávám.

    Kámoška takhle plánuje, že během léta odjede na měsíc na chatu uprostřed lesa, kde není internet, protože je na něm taky dost závislá a chce takovou očistu ode všeho. Něco takového si třeba já představit neumím, ale přijde mi že se o sobě člověk dozví hrozně moc za takovou dobu.

    To se mi líbí

    1. Týden bych asi taky nezvládla. Jsem na tom stejně jako ty 😀 doma na sociálních sítích jsem minimálně, v práci neustále.
      Měsíc bych nedala, ale třeba po týdnu, kde by byl klid nevím… je to lákavé

      To se mi líbí

  4. Vzhled je naprosto skvělý a logo originální. Cením, že ses rozhodla dávat si dny bez mobilu a sama se to snažím praktikovat. Je to skvělý způsob, jak se vrátit k sobě, popřemýšlet nad důležitými věcmi a jen tak si být. Držím palce ♥️

    Líbí se 1 osoba

  5. Vzhled se mi líbí. Ale jsem tu prvně, tak nemůžu porovnat 🙂
    Říkám si, že bych také měla sociální sítě víc omezit. Naštěstí jsem TIkToku nepropadla. Ale fb a meme jsou moje 😀 Klidně hodinu před spaním… A to bych nejspíš neměla. A pak se divím, že nemůžu spát… JInak si ale dny bez mobilu dívat nemusím. Protože se třeba zaberu do pletení nebo jiné činnosti a ta se mi tak líbí, že nemám tu potřebu brouzdat ještě na sítích.

    To se mi líbí

Napsat komentář